Praktické nástroje pro organizaci nakládání s odpady ve zdravotnictví
workshop pro odbornou veřejnost * Liberec, 29.-30. 3. 2023
-
Zajímá Vás tato problematika? Je lépe odstraňovat odpady ze zdravotnictví levně a rychle? A nešlo by probrat nakládání s odpady s dalšími kolegy ve zdravotnickém zařízení? Nebo nalézt důvěryhodného dodavatele služeb, který vše bude řešit za nás, ale až půjde do tuhého, počítat s vysokou fakturou?
-
Pro hledání odpovědí jsem si pomohli analýzou vývoje odpadů ze zdravotní péče a rozdělením produkce odpadů dle typu zařízení.
-
Navrhli jsme rozšíření pohledu na celý odpadový cyklus - již rozhodnutí o nákupu po nabídku dostupných možností zpracování nebo odstranění odpadu.
-
Dopady na životní prostředí, ochranu zdraví a klinické výstupy jsme řešili pomocí navazujících přístupů analýzy životního cyklu (LCA), hodnocením dopadů na zdraví (HIA) a strukturovaným přístupem hodnocení zdravotnických technologií (HTA).
-
Skrze Kontrolní list stanovujeme obecný seznam požadavků na odpadové hospodářství v zdravotnickém zařízení.
-
Co je předmětem vnější kontroly a dozoru? Jak využívat volně dostupné registry a data a proč je zobrazovat v mapách? Jak digitalizovat průběžný sběr podkladů pro evidenci odpadů i pro další zaměstnance pomocí našeho volně dostupného nástroje JISPEN?
-
Nejen, že ukážeme jak nalézat odpovědi na tyto otázky, necháme Vás i prakticky vyzkoušet námi navržené nástroje, které ukazují jak hledat řešení otázek podobných a v blízké budoucnosti očekávaných.
Základní data
-
Termín: středa a čtvrtek - 29. 3. a 30. 3. 2023 - dva dny, které jsme navrhli tak, aby termínem vyhověly většině ze zájemců o téma workshopu.
-
Čas: začátek 9:30 / konec 15:30
-
Účast je bezplatná. Účastníci si sami hradí náklady na dopravu a stravování (oběd).
-
Semináře jsou určeny pouze pro registrované účastníky.
-
Forma workshopu prezenční.
-
Přesná adresa: Univerzitní nám. 1410, 461 17 Liberec (Mapy Google)
Praktické rady pro účastníky workshopů
-
Workshopu se můžete zúčastnit pouze na základě obdrženého potvrzení o rezervaci místa. Pokud nejpozději do pondělí 27. 3. 2023 neobržíte e-mail s potvrzením a instrukcemi, kontaktujte nás.
-
Pro praktickou část workshopu (práce v informačním systému) budou pro účastníky připraveny počítače.
-
Místo: Liberec, kampus Technické univerzity, budova G. Více informací najdete v mapě níže.
-
Pro zajištění oběda si mohou účastníci vybrat z doporučených možností. Oběd si účastníci hradí sami.
Co platíme my?
Nemusíte si dělat starosti s vložným za workshop. Je pro vás zdarma díky financování z grantu TA ČR.
Také vás rádi pohostíme kávou a drobným občerstvením. Naplánujte si příjezd s předstihem a využijte čas k neformálním rozhovorům s kolegyněmi, kolegy a s lektorkami a lektory.
Co platíte vy?
Účastníci si sami hradí náklady na cestu, pobyt (případné ubytování) a oběd. Rádi vám doporučíme stravovací možnosti v dosahu místa konání akce.
Přehled workshopů s anotací obsahu
WS1: zaměřeno na organizaci a evidenci
-
Cílová skupina:
- ekologové pracující pro zdravotnická zařízení a další zařízení produkující odpady ze zdravotní péče,
- osoby odpovědné za evidenci odpadů ve zdravotnictví,
- osoby odpovědné za řízení rizik ve zdravotnických zařízeních. -
Maximální kapacita 18 osob.
-
Termín: středa 29. 3. 2023.
-
Stáhněte si svůj informační list s programem.
-
O čem?
Série pracovních seminářů představí praktické nástroje pro organizaci a řízení odpadového hospodářství na základě požadavků aktuálně platné odpadové legislativy a očekávaných povinností souvisejících s řízením politiky udržitelnosti z pohledu poskytovatelů zdravotní a podobné péče. Konkrétně představíme požadavky na provozní řád, pokyny pro nakládání s odpady ze zdravotní péče a strukturu povinných školení.
-
Dále si prakticky si vyzkoušíte
Vytvoření účtu v aplikaci pro jednoduchý informační systém průběžné evidence (JISPEN), vytvoření jednoduché a složité šablony pro rychlé zadávání podkladů k evidenci odpadů, export zadaných dat do MS Excel a IS Envita. Práce s mapou a daty v Registru zařízení v ISOH - vyzkoušíte vyhledat vhodného provozovatele zařízení (oprávněnou osobu) v Registru zařízení a Informace o produkci a nakládání s odpady v ČR (VISOH).
WS2: zeměřeno na kontrolu a audity
-
Cílová skupina:
- experti krajských hygienických stanic,
- osoby odpovědné za nakládání s odpady ve zdravotnických zařízeních,
- odborníci dalších orgánů státní správy a samosprávy. -
Maximální kapacita 18 osob.
-
Termín: čtvrtek 30. 3. 2023.
-
Stáhněte si svůj informační list s programem.
-
O čem?
Zaměříme se na okruhy témat:
- Nástroje a postupy pro oblast činnosti kontrolních orgánů na základě aktuálně platné legislativy s přesahem do oblasti hodnocení dopadů na veřejné zdraví.
- Stručné představíme nástroje z oblasti digitalizace evidence odpadů.
- Přehled současné situace v oblasti produkce a nakládání s odpady v geografických souvislostech.
- Odpady a zdravotnictví na mapě - ukázka práce s veřejně dostupnými daty z informačního systému odpadového hospodářství ISOH a s daty ÚZIS a MPSV.
Lektoři
-
Václav KunclOdborník pro oblast podnikové ekologie a odpadového hospodářství a související legislativy.
-
Petr Grusmanodborník na digitalizaci evidence odpadů a související legislativu
-
Jana Loosováředitelka KHS Libereckého kraje se sídlem v Liberci
-
Julie Mokráodbornice na ekonomické hodnocení zdravotních dopadů.
-
Jiří Šmídaodborník na GIS a jeho aplikacemi v oblasti zdraví.
-
František Očenášvzděláním lékař, dlouholetá praxe v oblasti řízení zdravotnických zařízení a v oblasti nakládání s odpady ze zdravotnictví z pozice oprávněné osoby.
Zveme vás na kávu?
Ale i na čaj a něco malého k zakousnutí.
Program je doplněn o přestávky na kávu, čaj a drobné občerstvení. Rádi bychom, aby se staly časem setkání s našimi odborníky, s kolegy, kolegyněmi a přáteli. Budou připraveny před zahájením organizovaného programu, ale také po jeho skončení.
Konktakty
-
Dotazy k organizaci (příhlášky, změny termínu, ohlášení se):
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. -
Dotazy k programu (pro koho je workshop určen, co se dozvím):
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Kde nás najdete? Jak se na místo konání workshopů dostat?
Budova G univerzitního kampusu
Workshop se odehraje v moderní univerzitní budově G. Najdete ji v univerzitním kampusu v bezprostřední blízkosti KHS Libereckého kraje.
-
Přesná adresa: Univerzitní nám. 1410, 461 17 Liberec (Mapy Google)
-
Místo konání uvnitř budovy naleznete v 5. patře: DiGiLab (Laboratoř digitálních kompetencí Katedry geoinformatiky a didaktiky informatiky).
Laboratoř je ale dostupná pouze výtahem z levého křídla (vše bude označeno směrovkami).
-
Parkování: může být vzhledem k velkému vytížení kampusu komplikované, vyhraďte si dostatek času na hledání místa v okolí kampusu, a to i ve větší vzdálenosti.
-
Doprava MHD: kampus a budova G jsou nejlépe dostupné autobusy MHD č. 15 a 19 (ze zastávky na místo konání 3 minuty). Pro další informace doporučujeme např. Mapy.cz.
Mapy ke stažení
Od roku 2014 spolupracujeme s radnicí v Liberci (mapy Direction) a festivalem Anifilm na vývoji speciálních map města pro turisty a návštěvníky. Mapy si můžete stáhnout zdarma z webových stránek naší Katedry geoinformatiky a didaktiky informatiky.
Kam na oběd
Rádi vám doporučíme stravovací možnosti v okolí místa konání vhodné pro obědovou pauzu.
-
Asnídaňové menu do 14 hod.
-
Bsnídaňové menu do 14 hod., polévky, další občerstvení
-
C
Univerzitní menza
minutková kuchyně (výběr z cca 4-5 jídel), salátový bar, polévka -
DTradiční česká kuchyně
-
ETradiční česká kuchyně